Monday

Jäklar vad veckorna går fort! Nu är det redan måndag igen, känns som att det var nyss man satt och skrev att det var måndag, men nu har en hel vecka gått, läbbans. Eller det är ganska skönt, jag har kanske 25 skoldagar kvar till studenten, om inte färre (!?), känns ganska overkligt, särskilt när det går såhär fort om veckorna, känns som att allting bara springer förbi och man hinner aldrig riktigt stanna upp och se vad som händer. Vet inte om det är bra eller dåligt. 

Hur som helst så är det måndag idag och det innebär ibland en lektion halv två, kemilabb, idag är en sån måndag. Om det skulle vara det enda jag skulle behöva göra idag skulle jag tycka jag var dum i huvet som gick upp såhär tidigt men har lite grejer som behövs fixas. Ska sätta mig ner nu och skriva en labbrapport som ska vara inne idag, sen ska jag träffa några i klassen vid tolv för att skriva på vårt manus till vår pjäs som ska bli klart tills imorgon. Lite att göra med andra ord men det ska nog gå ganska smärtfritt faktiskt. 

Ajja, nu dags att ta tag i dagen med en mysig labbrapport; "Framställning av 2-kloro-2-metylpropan - en sN 1-reaktion".
Upphetsande? Ja, mycket.


Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0