Svenska mästare 2009 - SKURU IK

SM GULD SM GULD SM GULD! 
Jag förstår fortfarande inte, känslan igår var så himla mäktig. Vi, Skuru IK vann SM-finalen över Sävehof med 27-22. Helt otroligt. Vi låg under med 12-9 i halvtid och då bestämde vi oss för att ta tag i det hela och spela upp oss till vår vanliga nivå som vi visat under helgen. Andra halvlek började vi starkt och vi gick upp till ett lika läge. Resten av matchen såg ut så att antingen stod det lika eller så ledde vi med en, precis som en final ska vara. Vid 21-21 gjorde vi ett ryck och de sista 3 minuterna spelade jag gråtandes på plan. De ögonblicket som jag förstod att vi vunnit SM-guld går inte att beskriva. All lycka bara rusade genom min kropp och allt slit vi lagt ner på detta belönades till slut, HELT UNDERBART! 





Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0