Fullspäckad dag

Ja då var denna dag förbi... Dagen började med kemi imorse där rektorn kom på besök och talade lite allvar om studenttiderna som är nu. Han berättade b la att tillskillnad från föregående år på Nacka gymnasium ska de nu införa alkotest innan man går in i aulan om man verkar vara för berusad. Egentligen ska man inte dricka någonting så han sa att champangefrukost inte var att rekommendera att vi helst inte skulle ha druckit något alls när vi kom in på skolans område. Om det nu är så att man druckit och de märker de får man en chans på sig att blåsa i röret, men om det visar att man är påverkad blir man hemskickad och får inte vara med på utspringet utan vänta utanför skolans område. Detta är ju verkligen sjukt!? Man borde få bara lite lullig på sin student men jag förstår verkligen att de inte vill att vi ska vara råtankade men det får man ju ha ansvar för själv. Kul liksom att bli utkickad från skolans område på sin student. Ingen bra idé...

Efter kemin åkte vi till vetenskapens hus och hade en oerhört tråkig laboration... Blev ganska flummigt då vi började sjunga gamla låtar som vi gjort själva och spexa lite i våra fina kemirockar. Det är iaf bra att vi gör det bästa av situationen! Efter de besöket hann jag och Emelie med en liten tur i stan och jag köpte en tunika från H&M, riktigt tjusig! Därefter begav vi oss till Eriksdalshallen för en föreläsning om proffsliv och sedan såg vi matchen där Hammarby slutade som vinnare. Allingsås hade inte så mycket att säga till om så det var en rättvis seger. 

Nu ska jag slappa lite framför tv:en och sedan sova för jag ska upp 06:20 imorgon för att göra mig iordning för jobbet... Jobbigt att vara vuxen.

Johanna

Kommentarer
Postat av: svängtillhöger

jag är ganska lullig just nu :/ poolpartýn är nått att rekomendera!

2009-04-23 @ 05:40:29
Postat av: nyfiken

varför inte berätta mer om den där träffen ni hade i eriksdal? låter ju roligt! :)

2009-04-23 @ 14:27:23
Postat av: Sussie

Dom bara ljuger om alkotesten! Så sa dom till oss också, eller dom sa faktiskt att alla elever skulle alkotestas innan man skulle gå in i skolan och klarade man det inte va det tack o adjå.

Ingen fara på taken med andra ord, rektorn bara myglar för att han tror att folk itne ska dricka..smart kille/tjej altså! nott...

2009-04-26 @ 23:13:07
URL: http://littlesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0