På tåget

Idag var det uppstigning kvart i sju för att sedan bege oss mot centralen och tåg ner till Göteborg. Där var det match mot Heid, en ganska viktig match om vi vill förbättra vår position inför slutspelet. Matchen började halv två så det blev ganska tajt mellan lunchen och matchen. Hur som helst så blev det oavgjort i en ganska konstig match.. Heid ledde hela matchen, de ledde med två i halvtid men efter det gjorde de ett litet ryck och drog i från med några bollar. Men mot slutet av matchen ryckte vi upp oss och tog ikapp underläget och när det var nbågra minuter kvar ledde vi med en boll och så höll det på de sista minutarna. Det som gjorde att vi inte kunde vinna matchen var att vi inte satt de lägen som vi hade i mitten av matchen och ett alldeles för slarvigt försvarsspel. Sen var det inte direkt några grönvita dommare utan de dömde allt emot oss, ett exempel är att Heid inte fick en enda utvisning på 60 minuter!? Det säger det mesta liksom.. Men vi underpresterade helt klart och om vi hade gjort en normalinsats från oss så skulle vi vunnit denna match. Vi fick i alla fall med oss en poäng som alltid är skönt.

Nog om matchen. Nu sitter vi på¨tåget på väg hem och är väl lite lagom pigga. Nu är jag också lite irriterad för att jag har fått skriva om det här inlägget typ hundra gånger för att internetet brfyts hela tiden, jag bli galen! Men men, det har varit en mysig dag i Götet, jag bara älskar vädret, solig blå himmel med några plusgrader. Kan det bli så mycket bättre? man rikgti känner att våren börjar komma, hoppas på att vi tar med oss det fina vädret upp till Stockholm. Vad kvällen har att erbjuda får jag se när jag kommer hem, är inte så jättepigg så det lutar åt en lugn kväll och har redan fått ett erbjudande på det som tål att övervägas. Men det är ju alltid kul att träffa lite folk ute men hur som helst så kommer det bli en ganska lugn kväll. Ska ta och ringa lite när jag kommer hem och kolla runt lite.

Nu är det dags för lite musik och en go cola! Dagens ord kommer upp senare när jag har kommit hem, men har en riktig goding på gång. Hoppas att alla har haft en superlördag hittils.

Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0